دانلود مقاله در مورد تاثير موسيقي بر مغز انسان

دانلود مقاله در مورد تاثير موسيقي بر مغز انسان
حجم فایل: 36.24 KB
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد تاثير موسيقي بر مغز انسان از سری مقالات روانشناسی آیا تا به حال به تاثیر موسیقی بر حالات خود فکر کرده‌اید؟ در زمان شادی، هیجان، ناراحتی و حتا در زمان خشم. موسیقی حتا در زمان بیماری می‌تواند موثر باشد. این جمله‌ای است که بارها در مجلات و مقالات روانشناسی با آن برخورد داشته‌ایم.
مشخصات ارائه دهنده
آدلر
آدلر
مدت فعالیت: 7 سال و 6 ماه
تعداد فایل ها: 512
مقالات روانشناسی

تعداد صفحات:34
فرمت فایل دانلودی:doc

آیا تا به حال به تاثیر موسیقی بر حالات خود فکر کرده‌اید؟ در زمان شادی، هیجان، ناراحتی و حتا در زمان خشم. موسیقی حتا در زمان بیماری می‌تواند موثر باشد. این جمله‌ای است که بارها در مجلات و مقالات روانشناسی با آن برخورد داشته‌ایم. موسیقی می‌تواند هیجان و شور درونی را به‌راحتی آزاد کند. می‌تواند آرامشی را که مدت‌ها به دنبال آن هستیم، برایمان فراهم کند. تاثیر موسیقی بر روان انسان از حقایقی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. این تاثیر تا جایی است که امروزه روش‌های خاصی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها به وسیله موسیقی در جهان مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از موسیقی به‌عنوان مکملی برای درمان بیماری‌ها به زمان ارسطو و افلاطون بازمی‌گردد. از آن زمان استفاده از اصوات و آهنگ‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف به‌کار می‌رفته است. سیر استعمال موسیقی در قرن بیستم به‌صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گرفت و تکامل بیشتری یافت و انجمن‌های متعددی در این زمینه آغاز به‌کار کردند. اولین برنامه آموزش موسیقی‌درمانی در جهان در سال 1944 در دانشگاه میشیگان آغاز شد. شروع فعالیت انجمن‌های موسیقی‌درمانی از سال 1950 بود و بعد از آن در 1971 انجمن موسیقی‌درمانی آمریکا یا AAMT‌ آغاز به‌کار کرد. در 1985 فدراسیون جهانی موسیقی‌درمانی به ثبت رسید. در ایران انجمن موسیقی‌درمانی با هدف بالا بردن سطح آگاهی افراد از فرایند موسیقی‌درمانی و فواید آن و بالا بردن امکانات تخصصی برای استفاده از این روش کار خود را آغاز کرده است. موسیقی‌درمانی به‌طور کلی مانند هر گونه روش درمانی، از شیوه‌های به‌خصوصی برخوردار است. این روش‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: روش فعال و روش غیرفعال. در روش غیرفعال، فرد با گوش دادن و شنیدن موسیقی، مورد درمان قرار می‌گیرد، در حالی که در روش فعال موسیقی‌درمانی، همراه با خواندن، نواختن و حتا حرکات موزون فرد مورد درمان قرار می‌گیرد. طی این روش واکنش‌های عاطفی، ذهنی، جسمی و حرکتی تحریک و برانگیخته می‌شود. استفاده از این روش‌ها متناسب با نیاز افراد تنظیم و تدارک دیده می‌شود. محور اصلی برنامه‌های موسیقی‌درمانی شامل شنیدن موسیقی متناسب و آرام‌بخش و نواختن موسیقی در گروه‌های منظم و یا انفرادی، خواندن آوازها به‌صورت فردی یا گروهی می‌باشد. روش‌های موسیقی‌درمانی توسط هر فردی نمی‌تواند انجام گیرد. موسیقی‌درمانی مانند هر درمان دیگری توسط افراد متخصص که در زمینه‌های مختلف موسیقی و شاخه‌های درمانی آموزش دیده‌اند، انجام می‌گیرد. فرد متخصص با توجه به نوع بیماری و روش‌های مختلف درمان و نیز آشنایی با روانشناسی موسیقی، درمان را انجام می‌دهد. نوع موسیقی مورد نیاز در این درمان می‌تواند متفاوت باشد.  

با آرزوی موفقیت روز افزون
( آدلر گروه)

فایل های مرتبط

دانلود مقاله در مورد تمركز فكر
دانلود مقاله در مورد تمركز فكر از سری مقالات روانشناسی ثمره تمركز فكر چيست ؟
افراد بنا به اهدافي كه دارند و بر اساس مشاغل خود جوابهاي گوناگوني به اين سوال خواهد داد صرف نظر از اهداف اختصاصي افراد نتايج و فوائدعمومي و همگاني تمركز فكر را مي توان مورد اشاره قرار داد .
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد رويکرد توافق ذهني
دانلود مقاله در مورد رويکرد توافق ذهني از سری مقالات روانشناسی همانگونه که ذکر آن رفت يکي از رويکردهاي اصلي پرورش اخلاقي به نام رويکرد همساني يا توافق ذهني ريشه در افکار اخلاقي کانت دارد که سردمدار اصلي و معاصر آن «لارنس کلرگ»است که پرورش اخلاقي به ويژه از نظر «روش شناسي » مديون آن است.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد عقب ماندگی ذهنی کودکان
دانلود مقاله در مورد عقب ماندگی ذهنی کودکان از سری مقالات روانشناسی همواره يكي از دلايلي كه ما نمي توانيم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعي در مورد كودكان و دانش آموزان استثنايي بدست بياوريم اينست كه معمولاً وقتي با كودك استثنايي مواجه مي شويم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غير عادي بودن ذهني يا جسمي كودك پيشداوري مي كند و غالباً ويژگيهاي خاصي كه كودكان استثنايي دارند ( نابينايي – ناشنوايي – عقب ماندگي و … ) مشخصه اصلي آنها مي شود .
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد مهندسی ذهن و خلاقيت
دانلود مقاله در مورد مهندسی ذهن و خلاقيت از سری مقالات روانشناسی ورود به دنياي ذهن و خلاقيت ، در حقيقت نگاهي به اوجگاه هنرنمايي خداوند، در موجودي به نام انسان است. خداوند حكيم در خلقت انسان، هنرهايي رقم زده است كه گاه توسط پزشكان و گاه توسط كاوش‏گران روان و هنرمندان، كشف و عرضه و مورد اشاره و تحليل قرار گرفته است.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد اثرات آرامش‌ بخش موسيقی
دانلود مقاله در مورد اثرات آرامش‌بخش موسيقي از سری مقالات روانشناسی اثرات آرامش‌بخش موسيقي
موسيقي با تأثير روي مغز، اندورفين‌ها (مورفين‌هاي داخلي) را افزايش مي‌دهد و به اين ترتيب روي گيرنده‌هاي عصبي تأثير مي‌گذارد. در واقع اثر موسيقي روي بدن ناشي از اثر آن روي مغز است.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد عقب ماندگی ذهنی
دانلود مقاله در مورد عقب ماندگی ذهنی از سری مقالات روانشناسی عقبماندگی ذهنی توان هوشی كمتر از میانگین جامعه (ضریب هوشی كمتر از 70) كه با یك آزمون استاندارد ضریب هوشی سنجیده میشود. ضریب هوشی 130-80 طبیعی در نظر گرفته میشود؛ میانگین طبیعی 100 است. اختلال عملكرد هوشی منجر به عدم توانایی فرد در انجام مسؤولیتهای عادی زندگی میگردد.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد کند ذهنی و منگولیسم
دانلود مقاله در مورد کند ذهنی و منگولیسم از سری مقالات روانشناسی عقبماندگى هوشى
عقبماندگى هوشى يک بيمارى نيست، بلکه شمارى بيمارىهاى از نظر سببشناختى متفاوت را دربر مىگيرد که در ويژگىهاى زير مشترک هستند:
نقص اعمال هوشي،
نقص تطابق رفتار با نيازهاى زندگى روزانه،
مزمن بودن
وجود از زمان تولد يا آغاز کودکي.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد کندذهنى کودکان
دانلود مقاله در مورد کندذهنى کودکان از سری مقالات روانشناسی کند ذهنى کودکان
خطر آفرينىها
مسأله ديگرى که در رابطه با اين گروه قابل طرح است، مشکل آفرينى برخى از آنهاست. عدهاى از روانشناسان نفس عقبماندگى را عامل جرم معرفى کردهاند و گفتهاند،
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد آرامش ذهنی
دانلود مقاله در مورد آرامش ذهنی از سری مقالات روانشناسی هر که هستيد و هر کجا زندگي مي‌کنيد، آرامش را به زندگي خويش دعوت کنيد و آن را در ذهن خود جايگزين سازيد. اگر کلام و رفتار شما قرين آرامش باشد بدون شک اين ويژگي به دنياي اطراف شما نيز سرايت خواهد کرد.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد انگیزش
دانلود مقاله در مورد انگیزش از سری مقالات روانشناسی بررسی ها نشان می دهند که انگیزش، یکی ازعوامل اصلی بروز رفتار است و در تمام رفتارها از جمله یادگیری، عملکرد، ادراک، دقت، یادآوری، فراموشی، تفکر، خلاقیت و هیجان، اثر دارد. انگیزش را می توان نیروی محرک فعالیتهای انسان و عامل جهت دهنده او تعریف کرد.
٢٨,٠٠٠ تومان

سایر فایل های ارائه دهنده

دانلود مقاله در مورد حاشيه نشينی و تنظيم خانواده
دانلود مقاله در مورد حاشيه نشيني و تنظيم خانواده از سری مقالات روانشناسی جمعيت ايران طي چند دهه گذشته، رشد شتاباني داشته است، به طوري كه در طول كمتر از دو دهه به طور باور نكردني جمعيت ايران بيش از دو برابر شد. انفجار جمعيت در ايران همراه با مسائلي همچون افزايش سريع شهرها، افزايش فقر، مشكل مسكن و مهاجرت بي رويه روستاييان به شهرها بوده است.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد رشد اجتماعی و هویت نوجوان
دانلود مقاله در مورد رشد اجتماعی و هویت نوجوان از سری مقالات روانشناسی منظور از بلوغ يا نوجواني رشد دركليه جنبه ها اعم از فيزيكي- عقلي و اجتماعي است به همين جهت اين واژه نسبت به واژه هاي بلوغ جنسي كه مفهوم بسته تري دارد وسيع تر است . نوجواني دوره اي است است حد فاصل ميان كودكي و بزرگسالي و بسته به افراد و جوامع گوناگون و متغير است شروع آن با بلوغ جنسي است .
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد راه های تقویت اعتماد به نفس
دانلود مقاله در مورد راه های تقویت اعتماد به نفس از سری مقالات روانشناسی در روان شناسی مفهوم خود مفهومی انتزاعی است، ولی برای هر فرد قابل درک می باشد و اغلب آن را مرکز اصلی شخصیت می دانند. بیشتر نیروها به خصوص نیروهای مثبت و جهت گیری های شخصیت از این مرکز برمی خیزند. خود یا نفس ترکیبات متعددی دارد مثلاً خود فیزیکی، خود اجتماعی، خودآرمانی، هدف های شخصی و جز آنکه همه این مؤلفه ها زمینه را برای ارزشیابی خودش شکل می گیرد. این قضاوت ها باعث می شوند که ما خود را ارزشمند یا غیر ارزشمند بدانیم.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد دگرگونی اجتماعي و مسأله انتظار
دانلود مقاله در مورد دگرگوني اجتماعي و مسأله انتظار از سری مقالات روانشناسی سرنوشت‌سازترين دگرگوني جهان پژوهشي در باب دگرگوني‌هاي اجتماعي و مسأله انتظار دگرگوني اجتماعي از مسائلي است كه همواره ذهن دانشمندان را به خود جلب كرده است و هر كدام به فراخور وسع علمي خويش در اين باره اظهار نظر كرده و علل و عوامل آن را با توجه به ديدگاه خود شرح و بسط داده‌اند.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد اعتصاب
دانلود مقاله در مورد درباره اعتصاب از سری مقالات روانشناسی در مرتبه اول بايد توضيحی برای وقوع و انتشار اعتصابها پيدا کنيم. هر کس که اعتصابهايی را، چه از تجربيات شخصی خود و چه از گزارشات ديگران، و يا روزنامه‌ها، بخاطر بياورد فورا متوجه ميشود که هر جا که کارخانه بزرگ برپا شده و بر شماره شان افزوده ميشود اعتصاب اتفاق ميافتد و بسط مييابد.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد كودک آزاری در ايران
دانلود مقاله در مورد كودك آزاری در ايران از سری مقالات روانشناسی نابسامانيهاي اقتصادي و اجتماعي از قبيل: فقر ، تورم، گراني، بيكاري، فقدان امنيت مالي و حقوقي و ديگر عواملي كه سبب «محروميت» ميشوند، زمينه مناسبي براي پرورش آنواع آسيبهاي اجتماعي چون: خودكشي، سرقت، اعتياد به مواد مخدر ، خشونت و انواع آن، طلاق، تكدي گري و غيره را در بطن جامعه فراهم ميكند كه در اين ميان ميتوان به يكي از مهمترين آسيبهاي اجتماعي يعني خشونت عليه كودكان اشاره كرد كه خود نتيجه ناخواسته پديده هايي چون فقر مالي و معنوي، رشد جمعيت و بسياري از نابسامانيهاي اجتماعي ديگر كه سبب بوجود آمدن انواع حالتهاي رواني و عصبي در فرد ميشود ميباشد.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد حقوق شهروندی
دانلود مقاله در مورد حقوق شهروندی از سری مقالات روانشناسی در تمدنهاي سنتي امر قدسي در همه ي شئون حيات بشري متجلي است ولي امروزه متأسفانه همه ي امور را از ديدگاه ناقص علوم ناسوتي بشري مي نگرندو جايگاه امر قدسي را در شئون حيات بشري لحاظ نمي كنند .ما در اينجا قصد كرده ايم تا ديدگاه سنتي را در ارتباط با بحث حقوق شهروندي احيا كنيم .از ديد ما حقوق شهروندي ناظر به حقوق فطري انسان است و سلب ناپذير، غير قابل تخلف و ازلي و ابدي است.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد خودکشی
دانلود مقاله در مورد خودکشی از سری مقالات روانشناسی خودكشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می‏باشد كه ممكن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شكل احساسی در فرد بماند .
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد خلاقیت چیست
دانلود مقاله در مورد خلاقیت چیست از سری مقالات روانشناسی خلاقیت چیست؟ توانایی دیدن چیزها به شیوه های جدی، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیز های نا مربوط و تبدیل آن به شكل های جدید.
٢٨,٠٠٠ تومان
دانلود مقاله در مورد خشم و كنترل آن
دانلود مقاله در مورد خشم و كنترل آن از سری مقالات روانشناسی خشم و كنترل آن خـشم يـك هيـجـان نـاخوشـايند اما طبيعي و ضروري براي انـسان ميباشد. خشم ميزان قابل توجهي انرژي ذهني وجسمي را مصروف خود ميكند. خشم تهديدي جدي براي روابط شخصي و شغلي پديد مي آورد. خشم فرصت لذت بـردن از زندگي را از انسان سلب ميكند. دلايل برانگيخته شـدن هيجان خشم در افراد و موقعيتهاي مختلف متفاوت است:
٢٨,٠٠٠ تومان

نظرات کاربران

آخرین مقالات

|||

پربازدیدترین مقالات

|||